Saturday, June 11, 2011

madah cinta

Tahukah wanita, pabila saat masa yang diluangkan bersama.. Setiap lelaki pasti mengingati kata kata yang dilafaskan pada dia dan disimpan erat di dalam hati.. Dan kadang wanita itu sendiri pernah melupakan apa yang pernah terucap.. Setiap janji menjadi pegangan dan menjadi semangatnya  

Pada suatu waktu yang benar-benar tepat , Tuhan akan hadirkan seseorang untuk melengkapi hidup mu , yang mampu membuatkan kamu bahagia dan merasa CINTA itu adalah sesuatu yang nyata  

Apabila wanita itu menjadi ratu di dalam hatinya, segala tingkah laku dan rutin seharian wanita itu pasti akan diselidik dan berulang kali di tanya.. Kadang falam seharian beratus sms dikirim ditanya soalan yang sama.. Dan jangan terkejut jika di tengah malam mendapat sms atau panggilan telefon.. Dia sedang merindui kamu  

Lelaki mungkin boleh menyintai lebih seorang wanita pada sesuatu masa.. Dan tingkah lakunya mungkin akan berbeza antara satu sama lain.. Namun bila kehilangan cinta, mungkin tiada kesedihan dari riaknya tapi pabila keseorangan pasti air mata kekecewaan akan mengalir tanpa disedarinya 

Dan sejahat mana lelaki itu dalam memainkan perasaan wanita itu, walau berapa ramai wanita yang dimilikinya.. Pasti ada yang pernah berada di hatinya.. Sekeras mana hati lelaki itu, akan tertewas pujuk raya wanita yang datang menggegarkan jiwanya  

Air mata seorang lelaki amat sukar untuk mengalir.. Amat tinggi nilai jatuhnya setitis air itu yang menjadi punca mengalir pabila kecewa dalam sesalan.. Kadang kesedihan yang teramat menusuk kalbu pun belum pasti lelaki itu menangis.. Dan kerana seorang wanita yang pernah membuat dunia cintanya musnah, pasti ada yang pernah mengalir air mata 

Jangan memaksa diri untuk mencintai seseorang hanya kerana dia cintakan kita tapi, bukanlah sesuatu yang salah andai kita cuba BELAJAR untuk mencintai dia ; love the one who loves you. . .not the one that you love  

Titisan hujan bagaikan petanda alam turut bersimpati. .turut menangisi. . .alam bagaikan mengerti. . .ketika jalan cerita ini aku akhiri, yang terluka adalah aku sendiri  

Bila apa yang ku ingini, tidak mampu ku miliki, bila apa yang terjadi, tidak seperti apa yang dijanji , aku yakini, Allah ada sebab yang pasti, barangkali apa yang aku ingini saat ini, akan aku kesali, barangkali apa yang terjadi tika ini, bukan kisah abadi ~ bunyi nya seperti sekadar memujuk hati tapi, bukankah itu lebih baik dari aku terus meratapi apa yang tak terdaya aku miliki ?

Tersentuh hatiku kala engkau menyeru nameku jauh disudut dalam hatimu. . Terpaku bila mendengar pengakuan ikhlasmu. . Namun aku terpaksa akur kau juga tpaksa menerima walau kita tidak mungkin akan kembali seperti dulu kau tetapku~ sayang. 

sumber http://www.facebook.com/bahagiakah.aku 
            http://www.facebook.com/pages/Saya-Tetap-Sayangkan-Awak/144937075556189

 

No comments: