Saturday, May 18, 2013

mimpi dan realiti

assalamualaikum
[>.<]
*buat muka comel*
hihihi

mimpi itu indah
realiti itu kenyataan
kita selalu mengharapkan perkara yang indah
akan berlaku dalam hidup kita
tetapi kita tidak sedar bahawa 
kita tidak hidup di dalam mimpi indah itu
kita berada dalam dunia realiti
kita yang akan mencorakkan kehidupan
kita yang akan menjalani kehidupan
dengan cara kita sendiri
apa yang kita jalani dalam kehidupan
adalah mimpi indah yang sepatutnya kita hargai

kita mengharapkan sesuatu
tapi adakah ia akan berlaku seperti yang kita kehendaki
pelik memang pelik
apa yang kita mimpikan
itu adalah perkara yang jarang akan kita dapat
*biasa selalu jadi kat aku laa*
apa yang aku kehendaki
mesti aku takkan dapat
sebab.....
ntah....
takde rezeki kot
aku redha je laaa
:)

kita kena menghargai dengan semua yang kita ada
setiap perkara yang berlaku
semestinya akan ada hikmah disebaliknya
kita tak tahu dengan ketentuan Allah Swt
Allah Swt merancang sebaik-baik perancangan untuk kita
tiada yang lebih dan tiada yang kurang
perancangan dariNya adalah lagi baik
dari perancangan diri kita sendiri
sebab Dia adalah Allah Swt 
Allah Yang Maha Besar
ALLAHU AKBAR
:)

*untuk crush*
saya suka awak
saya mengaku saya suka awak
tapi saya takkan paksa awak
untuk suka dekat saya
sebab saya tau yang hal berkaitan
hati dan perasaan ni 
kita tak boleh nak paksa-paksa
saya doakan yang terbaik untuk awak
harap awak dapat jumpa orang yang sesuai untuk awak
harap dia dapat sayang awak
macam mana saya sayang awak
*chaiyok-chaiyok*
good luck awak
bagi saya lah kan
saya dapat tengok awak bahagia cukup laa
itu je yang saya minta
assalamualaikum
:)



No comments: